1. Sa deculturatzione, cun s’allontanamentu de sa limba sarda e de su connotu, oramai reduidos a fromas de folklore pro ispassiare e intrattennere sos turistas. A issos los cumbinchent a bennere a bidere custa zente istrana, chi faeddat una limba (o faeddu, comente la giamant issos) antiga, a mandigare polcrabu e a si ch’imbolare a modde in su mare nostru, fatende balanzare unu muntone’e inari a sos meres. Sos sardos, imbezes, mascamente cussos de sas “zitades tzivilizadas” si nde faghent sa birgonza de su chi abarrat de s’identitade nostra, trattada che alga’e muntonalzu.
2. Sa colonizatzione economica, ligada a sa culturale, at tancadu sa janna a donzi possibile isvilupu de un’economia sarda “de manu nostra” e at dadu a su capitalismu italiarzu e internatzionale piena libertade de si moere comente lis paret e lis piaghet. Nos ant abatidu s’economia traditzionale de tipu agro-pastorale pro no’che zaccare una de isfrutamentu chi corfet su logu e sas pessonas. In sos annos ’70 sas industrias petrolchimicas isfrutaiant sos tribagliadores sardos e los lassaiant a su destinu issoro de casciaintegratos, cun sa prezisa voluntade de ocidentalisare e bochire una cultura gara bia. Sos balanzos de sas furas in su logu sunt gitos a continente o in sas manos de sa classe compradora, gasi chi nudda potat essere imbestidu in dunu isvilupu sostenibile e ligadu a sas esizentzias de su populu sardu. Su chi nd’essit est un’economia theracca de s’italiana, chi est fatende a bisera totus sas siendas economicas nostras, comente sa produssione de sas caciaras, s’artejanadu, sas cooperativas agrico las e a bi la sighire. Custa situatzione est gasi irraighinada chi, parte de sos sardos l’intendent comente naturale e chi no si potet vittire.
3. S’ocupatzione militare, su pius giaru de sos medios impreados, ponet in su logu unu muntone’e carabineris, bases militares italianas, americanas, NATO e partiduras de esercitos de ateros istatos comente Israele, chi s’adrestant a sa gherra e isperimentant armas noas chi, tantas boltas, bochint pessonas etotu. Est s’assembru de s’arcipelagu de La Maddalena, cuntzedidu in su 1972 (chena peruna ratifica de parlamentu) a sa marina militare americana chi b’at postu una base de sutamarinos nucleares. La Maddalena representat bene s’istatu de sas cosas chi sos sardos devent supportare, ca est s’emblema de sa fura’e ispatzios, resurtzas, inare, chi nos corfet.
Pustis de 50 annos de lota, in su 2008 sa marina militare americana si nd’at a andare ma, a s’iscutta, s’istatu italianu (e sa theracca sua, sa regione autonoma) at aprontadu su seberu: su g8 e unu muntone’e zimentu de lussu chi colat. Sa matessi istoria a Quirra, Teulada e Capo Frasca, ue s’esercitu italianu e internatzionale s’adrestat cun munissiones a s’uraniu impoberidu cajonende unu numeru disbarattadu de criaduras e bestiamene chi naschent isformados. Custu sempre chena irmentigare sos dannos a sa terra e s’impossibilidade de isvilupare calincuna economia, comente nos demonstrat s’istoria de sos piscadores de Teulada, chi lis ant cazadu su diritu a su tribagliu..
Custa est sa terra chi s’istatu italianu at seberadu che domo de su g8 in su 2009. Bisonzat de connoschere custa situatzione, fraighende una mobilitatzione internatzionale; est importante de torrare a nos ammentare chi su g8 no lu sunt fatende in Italia, lo sunt fatende in Sadigna, e nos cherent dare un atera iscutulada a bucca; no potimus abarrare mudos ancora. Zertu, sos moimentos ant a cuntestare su g8 e su cuntennidu de globalisatzione e imperialismu chi gighet, ma, semus cumbintos chi, custas, potant abarrare paraulas boidas si no lis damus una cara e una realidade concreta.
Representantes Franzesos, Ghermanos, Americanos, Canadesos, Giaponesos, Russos, Inglesos ant a bennere ufficialmente a arrejonare de gherra contra a sa pobertade, a s’AIDS e a sa protetzione de s’ambiente. Imbezes no si dezidit nudda, petzi si cunfrimmant puliticas de gherras fatas aterue.
Semus d’acordu cun custas criticas, ma est un ateru su contributu specificu chi cherimus batire. Medas de custos istatos repriment cun violentzia sas lotas de liberatzione natzionale chi s’isvilupant in su logu issoro: Su Canada cun su Quebec, Sos americanos cun sos nieddos e sos indianos, s’Inghilterra cun sos Irlandesos, Scotzesos e Gallesos, sa Franza cun sos Corsicanos, Occitanos, Bretones e Bascos, sa Russia cun sos Cecenos, s’Italia cun sos Sardos. Cherimus chi sas mobilitatziones contra a su g8 de su 2009 appant unu significu in pius de sas semplitzes lotas contra a sas politicas neoliberistas de sa globalisassione. Sa nostra est un’appellascione a totus sos moimentos internassionales antimperialistas e anticapitalistas, e a totus sos moimentos chi gherrant in Europa e in su mundu pro li reconnoschere su diritu a s’autodizisione e sa sovranidade politica, economica, culturale.
Pro una fila’e rejones ligadas a s’occupadura italiana puru, sos sardos sunt unu de cussos populos corfidos dae su fenomenu de su disterru. Sunt resessidos a mantennere sas ligaduras cun sa terra issoro e no ant perdidu sas siendas culturales chi battiant. Lu proat sa naschida, in totu su mundu, de chentinaja di sotzius sardos, dae s’America a s’Australia a s’Italia. Est custa Sadigna disterrada, de unu milione e mesu de pessonas chi nos at fatu cumprendere sas potentzialidades mannas chi sos sardos disterrados potent aere in sa lota de liberatzione natzionale e sotziale e pessamus chi custu g8 potat resessire che chentru de agregassione pro totus cussos sardos chi cherent parare custa atziada.
Gasi s’idea de faghere naschere in calincuna zitade italiana e perue sos disterrados sardos sient sos “sotzius de sos disterrados sardos contra a su g8”. Cussos ant su compitu de battire cuscientzia e collaboratzione in sa mobilitatzione contra a su g8 e de faghere connoschere sas rejones de sas lotas nostras a s’estèriu, gasi chi s’intumbu de sa chistione sarda potat bessire a campu ..
Ischimus bene chi, in Sardigna, su g8 s’isvoligat donzi die e su tribagliu chi cherimus faghere no est s’approntadura de un’eventu mediaticu mannu ma unu biculu in sa lota nostra de liberatzione natzionale e, pius in generale, in sa lota pro s’autodizisione de totas sas natziones chena istatu.
MANIFESTO POLITICO DEL COMITATO CONTRO IL G8
La Sardegna è una nazione priva di qualsiasi forma di reale sovranità politica, economica e culturale e, ancora oggi, il popolo sardo subisce gli effetti destabilizzanti della globalizzazione liberista, che si manifestano sostanzialmente su tre livelli:
1. La deculturazione attraverso la rimozione forzata de sa limba sarda e dell’intero sistema di conoscenze, valori, comportamenti e tradizioni dei sardi, assimilate e diffuse semmai solo sotto la forma del folklore, ad uso e consumo del turista che, in continente e all''estero è attirato dall''idea di un luogo esotico pubblicizzato e commercializzato a puro scopo di lucro. I Sardi invece, soprattutto quelli delle città "civilizzate", guardano con superiorità a ciò che rimane della nostra identità, vista come residuo arcaico di cui vergognarsi perché rozzo ed ignorante. Da sempre lo stato Italiano cerca di fagocitare, omologandola alla cultura "nazionale", la nostra coscienza culturale, fonte di ogni rivendicazione politica. Questo processo ha un impatto ancora più devastante perché tende a svilire e assoggettare a logiche di mercato l’intera identità del nostro popolo.
2. La colonizzazione economica, inevitabilmente legata a quella culturale, ha impedito ogni possibile sviluppo di una economia sarda autonoma per assegnare al capitalismo italiano ed internazionale piena libertà di manovra. La tradizionale economia, in Sardegna di tipo agro-pastorale, è stata sostituita artificialmente con un''economia di sfruttamento che colpisce le risorse territoriali come quelle umane. Negli anni settanta le grandi industrie petrolchimiche sfruttavano i lavoratori sardi per poi abbandonarli alla loro sorte di cassaintegrati con lo scopo dichiarato di "occidentalizzare" una cultura però ancora viva ed autonoma. I proventi della depredazione del nostro territorio vengono indirizzati oltremare o nelle mani della classe compradora, in modo che niente possa essere investito in uno sviluppo sostenibile e legato alle esigenze reali del popolo sardo. Il risultato è un’economia non autosufficiente perché non esiste un piano politico di sviluppo capace di valorizzare le risorse reali che possedia mo come la produzione casearia, l’artigianato, le cooperative agricole e in generale di valorizzare il comparto agro-alimentare. Il colonialismo ci continua ad imporre modelli economici incapaci di rendere la nostra economia solida e autonoma dalle scelte altrui. Si realizza così un rapporto di dipendenza, tanto radicato da essere sentito da una parte del popolo sardo come naturale ed inevitabile.
3. L’Occupazione militare, sicuramente la più visibile fra gli agenti coloniali, consiste nella presenza ossessiva e ramificata sul nostro territorio di polizia e di basi militari italiane, americane, NATO e di contingenti di altri stati militari come Israele, che si addestrano e collaudano nuove tecniche di guerra, sperimentando nuove armi, in molti casi mortali per le popolazioni locali. È il caso dell''arcipelago de La Maddalena, concesso dal 1972 (senza neppure ratifica parlamentare!) alla marina militare americana che vi ha instaurato una base per sommergibili atomici. La Maddalena rappresenta simbolicamente lo stato di cose con cui i sardi sono costretti a convivere perché è l’emblema della sottrazione di spazi, risorse, territorio, economia e sovranità di cui siamo vittime. Dopo cinquant’anni di lotte nel 2008 la marina militare americana smobiliterà, ma già lo stato italiano (e la sua appendice della regione Autonoma) hanno in programma una degna alternativa: il G8 e tanto cemento di lusso che cola. Questa è anche la storia del Poligono di Quirra, Capo Frasca e Teulada, dove l''Esercito Italiano e internazionale si addestra con munizioni all''uranio impoverito causando un tasso spropositato di nascite deformi nei bambini e nel bestiame.. L''occupazione militare, oltre ai danni alla salute dovuti alle nuove armi, deturpa il paesaggio in maniera irreversibile e chiude ogni possibilità di uno sviluppo sostenibile e autonomo, come dimostra la storia dei pescatori di Teulada a cui viene negato il diritto al lavoro.
È questa la terra che lo stato italiano ha scelto come sede del G8 del 2009. Non è possibile ignorare un simile contesto nella costruzione di una mobilitazione internazionale. Per questo è importante ribadire a scanso di equivoci che il vertice con cui i paesi più sfruttatori del mondo non si svolgerà in Italia, bensì in Sardegna, che subirà così una ulteriore umiliazione coloniale. È prevedibile che i movimenti che contesteranno il G8 denunceranno a gran voce la globalizzazione e il suo portato di sfruttamento e di ingiustizia sociale planetaria. Ne siamo convinti anche noi, ma si tratta di parole che possono rimanere vuote se non gli viene dato un volto, una forma e una realtà concrete. Rappresentanti di Francia, Germania, USA, Canada, Giappone, Russia, Inghilterra verranno ufficialmente a discutere di lotta alla povertà, all''AIDS e della salvaguardia dell''ambiente. In realtà non si deciderà nulla, salvo la ratifica di politiche di guerra e di oppressione stabilite altrove. Si tratta di critiche note che noi appoggiamo pienamente, ma è un altro il contributo specifico che ci interessa sviluppare. Molti di questi stati reprimono con la violenza le lotte di liberazione nazionale all’interno dei loro confini statali.. Il Canada il Quebeq, gli Usa le lotte del movimento di liberazione nero e delle nazioni indiane, l’Inghilterra il movimento irlandese, scozzese e gallese, la Francia quello corso, occitano, brettone e basco, l’Italia quello sardo. Vogliamo che le mobilitazioni contro il G8 del 2009 assumano un significato aggiuntivo rispetto alla semplice lotta contro le politiche neoliberiste della globalizzazione. Il nostro è un appello a tutti i movimenti internazionali anti imperialisti e anticapitalisti, a tutti i movimenti che lottano in Europa e nel mondo per avere riconosciuto il diritto all’autodeterminazione e alla sovranità politica, economica e culturale. Per una serie di cause legate anche all''occupazione italiana, i sardi sono uno di quei popoli che sono colpiti dal fenomeno dell'emigrazione. Sono riusciti a mantenere i legami con la loro terra e non hanno perso il loro retaggio culturale. Lo prova la nascita, in tutto il mondo, di centinaia di associazioni sarde, dall'America all'Australia fino all'Italia stessa. E' stata questa Sardegna emigrata, fatta di un milione e mezzo di persone, che ci ha fatto apprezzare le grandi potenzialità che i sardi emigrati possono mettere in campo nella lotta di liberazione nasionale e sociale, e pensiamo che questo G8 possa rappresentare un centro di aggregazione per tutti i sardi che volessero creare una rete ed opporsi a questa ennesima provocazione. Da qui l'idea di far nascere in alcune città italiane, e in generale ovunque l'emigrazione sarda sia presente, i circoli degli emigrati sardi contro il G8.
Il loro compito sarà duplice: da una parte quello di creare coscienza e collaborazione nella mobilitazione contro il G8, dall''altra quello di far conoscere le motivazioni della nostra lotta all''estero trasformandolo in una cassa di risonanza internazionale della questione sarda. Viviamo nella consapevolezza che in Sardegna il G8 ha luogo ogni giorno e, il lavoro che ci proponiamo di svolgere non è la preparazione di un grande evento mediatico, ma un tassello nella nostra lotta di liberazione nazionale e, più in generale, nella lotta per l''autodeterminazione di tutte le nazioni senza stato.
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